vrijdag 16 mei 2008

Het regent weer

Afgelopen anderhalve week dacht ik in een soort droom-Nederland rond te lopen. Wat een zon, wat een temperatuur. En het was nieteens onnatuurlijk warm, niet benauwd, gewoon heerlijk zomers. Ik begon al te denken aan nieuwe kleren voor de zomer, maar die roze wolk bleek in een grijze te zijn veranderd toen ik vanochtend uit het raam keek. De regen kwam weer met bakken uit de hemel. Als ik nu naar buiten kijk zie ik weer het Nederland wat ik ken - nat, regenachtig en groen - maar ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

Gelukkig zijn er genoeg zomerse dingen om me op te verheugen. Zo vindt in augustus het festival deBeschaving weer plaats in Utrecht, en die heeft dit jaar gezorgd voor een fijne line-up. Onder andere zijn de Babyshambles, Mystery Jets, GEM, Voicst, Kaizers Orchestra en SoKo uitgenodigd. Verder is Pinkpop nu echt nog maar een paar weken ver weg, ik kijk er hard naar uit. Ik hoop heel stiekem, ookal durf ik het eigenlijk niet, dat de zon dan weer non-stop schijnt.

Geen opmerkingen: